Skönt med fredag!!!

Så var det dags för fredag, veckorna går fort måste jag säga, dags för arbete på måndag igen då...

Älsklingen är fortfarande lite krasslig, har haft influensa och haft hög feber.. Han har varit hemma nästan hela veckan den stackarn men om man ser det från den positiva sidan så har vi ju verkligen haft en toppenvecka tillsammans hemma ;) Jag har varit ledig eftersom det är sportlov, eller ja ledig och ledig, har ju planerat en massa lektioner och stuff men det är inga större problem. Så det har verkligen varit en mysig vecka där vi / jag har kunnat pyssla om varandra / henrik ordentligt :P

Ikväll tänkte vi fixa ihop lite god mat, fläskfilé och kantarellsås med smak av cognac och sedan blir det även potatiskroketter, mums!!!  Härligt att äntligen få göra lite god mat, för under veckan har ju inte så mycket smakat... Men nu så :D

Annars blir det en ganska lugn helg, tror jag. Ingen utgång denna helgen men nästa lördag - då är vi bjudna till Jenny på födelsedagskalas, ska bli så skoj!!! Så det ser vi redan fram emot!

Härhemma är allting sig likt, börjar verkligen få ordning på alllt här nu, har satt upp en tavla idag och det blev såå bra! Henrik köpte en jättesnygg tavla när han var på Sigur Rós uppe i Dalhalla i somras (den konserten som jag skulle ha varit med på :D  Vi fixade en ram och nu så sitter tavlan uppe på väggen bredvid pianot :D Blev så läckert, vårt matsalsrum har verkligen blivit stiligt med touchen av allt som har med musik att göra, stilrent och läckert! Vi är så nöjda!

Vi har även lite drömmar som är på gång att besannas men det berättar jag inte om riktigt än, man ska inte avslöja allt i bloggen eller hur? Så dum får man ju inte bli. Tycker det är tragiskt när människor lämnar ut allt om sig själva, om sina problem och grejer och bara öser på.... Inte konstigt att folk vet allt och skrattar bakom ryggen, för det gör dom. Det skadar mer än det gör nytta. Jag lovar. Men men, det är självvalt...

Nej nu är det dags för mig att njuta av min härliga fredag tillsammans med älsklingen. 



// Lisa.  

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback