Tårtbakning i morgonsolen.

I väntan på besök av en mamma, hennes väninna och vänninans dotter fixade jag snabbt i ordning en jordgubbstårta och här är resultatet!


image192

image193

När man är uppe med tuppen så kan man göra under- och bakverk! :D

Har även hunnit med en tur på cykeln innan jag satte igång med bakandet. Så hurtigast i stan, det är jag det ;) Men jag var inte ensam på stan...

Studenterna är också igång, härligt att se dessa vita mössor och skönsjungande människor som strålar av lycka! 

Samtidigt inser jag medan jag cyklar förbi att jag nog har blivit lite äldre.... några år äldre. Skumt. Ändå känns det som igår. Ja ja, men nog med det. Grattis allihopa och lycka till! Ta vara på en av livets bästa dagar!

Dags för dammsugning, Elva fäller som en tok och jag måste städa lite innan besöket kommer på kaffe och tårta. Ska bli trevligt att träffa dom plus att det även ingår en liten hundvalp i sällskapet, hon är såå gullig! Elva kommer att få spel men men vi får försöka hålla dem isär... om det går.


// Lisa.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback