TACK!


TACK alla som firade och gratulerade mig på min examensdag och TACK för alla fina blommor och presenter som jag fick!  

Hoppas att buffén smakade! ;)  Fixade mat kvällen före samt steg upp tidigt för att hinna göra iordning allting, som tur var så fick jag assistans av Cecilia. TACK!!!

Solen sken och det var varmt och skönt  och det dök upp mellan 25-30 personer för att fira min examen,
TACK ÄNNU EN GÅNG! En av de bästa dagarna i mitt liv! 

Och nu, nu är jag en "riktig" lärare! ;)


Bjuder här på lite bilder från morgonens morgonbestyr innan alla gästerna dök upp.  

image178

När jag grejade i köket hände något med vår ytterdörr. Och det satt en väldigt fin skylt utanför också men den har jag sparat i arkivet för censur. :P 


image181

Min mamma hade ordnat liljekonvaljer från trädgården till bordet, efter en beställning från mig och fint blev det.


image189

Lite dekoration ringlade sig över bordet.


image180

Fick en jättefin bukett av min familj.


image179

Och så fick jag en ängel av min ängel.


image186

Färskpotatissallad med jordgubbar. Somrigt och svalkande med en citron- och honungsdressing till.


image187

Älsklingen rostade pinjenötter till frukten.


image185

Melon, parmaskinka och passionsfrukt med rostade pinjenötter PLUS lite vinäger olivolja salt och peppar, GÖRGÖTT!  Och väldigt fint dessutom!


image188

Lite pyssel i köket innan alla gästerna kommer.


image184

Ännu mera pyssel.


image182

Lite delar ur buffén.


image183



Plus potatisgratäng, fläskfilé samt kaffe och jordgubbsstårta som inte fick plats på någon bild!


Som sagt, jag hoppas att maten smakade och att ni fick samma känsla av sommaren som jag! ;)


TACK TACK TACK
ännu en gång!


// Lisa.

Kommentarer
Postat av: Henrik

Du är bäst min söt!! puss!!

2007-06-11 @ 14:31:45
Postat av: Marielle

tack för mycket mycket god mat och trevligt kalas FRÖKEN Lisa! =)

2007-06-12 @ 00:15:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback