Snos i stugan och Göteborg


Delar med mig av lite bilder från när vi var i stugan sist samt Göteborgsresan. 


image233

Elva är ju ute i stugan och hon blir såå trött när hon kommer in. Här snosar hon på köksbordet i vår stuga.

Fotade lite och exprimenterade med kameran och här är några av bilderna.


image237

Det stora fina trädet vid uppfarten till stugan.


image235

Henriks mamma har planeterat massor med pelargoner och de är så vackra. Provade att fota med en speciell inställning här.


image238

Närbild.


image236

Kikade lite på grannarna när jag satt på bänken invid björken.  

image239

Senare på kvällen blev det dags för en liten fisketur innan maten. Och vi fiskade och fiskade... i ösregn.  Men jag fick min första aborre för i år :)

Stannade i två dagar och sedan var det dags att åka hemåt K-stad igen. Det var dags för Göteborg.

Onsdag/ Torsdag: Vi var på Universeum och bildade oss lite och senare på kvällen tog vi promenaden bort till
Liseberg.

image234

Bodde på ett hotell mitt vid Ullevi så det var alldeles perfekt gångavstånd, både till Liseberg, Universeum och city. Gôrtrevligt! :) Så onsdagen gick åt till att titta på bland annat havsanemoner, hajar, fåglar, apor samt åka karuseller ;) Dock ösregnade det hela kvällen så det var trist... men vi åt god mat på en jättemysig restaurang inne på Liseberg och njöt av varandras sällskap ;)


image230

Fin havsanemon.


image231

Fick se en skäggdopping inne på Universeum, men för oss så var han inte så speciell eftersom det kryllar av dom här hemma ;)


image240

Henrik provade att vara astronaut också.


image241

Vaknade utvilade och gick ner till hotellfrukosten som var enorm och hur god som helst! Det fanns allt, som det alltid gör på hotell! Fann även att granndörren var prydd med en extra skylt på och sedan checkade vi ut, promenerade ner mot stan och shoppade hela dagen lång, var inte hemma förrän sent på kvällen. Då hade vi hunnit med Ikea också.


image232


Så, nu vet ni.



Och som min käre vän Nalle Puh sa: "Ingen kan vara nere med en ballong!"


// Lisa.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback