Hundvakt och tentaplugg.

Dagens uppgifter: att vara hundvakt åt Tyke eftersom Carola och Anders ska en sväng till Stockholm. Tentaplugg stod också på mitt schema.

Så upp tidigt imorse, kl. 6.00 för att ta emot Tyke, som är en underbar liten jycke med många små påhitt.

tyke1


Elva däremot, var lagomt road när Tyke klev innanför dörren, hennes min gick att tyda ungefär som att
"Och vad är det där för slafsande och illaluktande varelse som träder in på min mark?!" Hon tycker inte att det är så roligt men hon hänger i ändå och är väldigt nyfiken på vem detta egentligen är :D Hon är ganska trött på honom dock och vill nog helst att han bara tar samma väg ut som han kom in igenom... snarast. Hon är inte så trevlig vår lilla tös, utan hon kör på den här "att spotta och fräsa på honom hjälper nog"- taktiken och Tyke är lite fundersam över hennes beteende. Men men.. hon kan ju inte ärva allting ;)

Elva


Har tagit några fina promenader tillsammans redan och vädret var ju hur fint som helst idag. Henrik överraskade oss allihopa genom att komma hem tidigare, och som jag kanske redan har nämnt så är Henrik ett riktigt fan av Tyke. Han blev det i somras då han fick vara hundvakt tillsammans med mig i en vecka. Tyke fick t.o.m. åka i bilen, vilket tydligen var ett riktigt bra betyg enligt Gunilla, Henriks mamma, hon menade att det var väldigt bra gjort att få in en hund i perfektionistens bil. Bra betyg? Undrar om hon menade mig eller hunden? :P



tyke och henrik


Så idag har jag tentapluggat vs. gått ut på vovven och försökt få Elva att se denna händelse ur ett mer positivt perspektiv.  Puss på dig Tyke och tack för att du kom och livade upp vår dag! Vi behöver dig ibland! Du är störtskön!


tyke och lisa

// Lisa.




Kommentarer
Postat av: Henrik

Haha, vår lånade bebis :P

2007-01-18 @ 11:46:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback