5 veckor sedan. Exakt idag.

Idag: Begravning och det var så fint. Massor av blommor, tända ljus... Mycket släkt och vänner.

Bara inledningen med låten "Nothing compares to you" med Sinead O'Connor - Tårar Sorg Avsked...

När det blev min tur att stega fram med den vackra rosaröda rosen som jag höll i min hand och lägga den på Din fina kista rann tårarna nerför mina kinder, mitt hjärta slog så snabbt och jag ville så gärna tala om för Dig hur mycket jag saknar Dig men orden stannade kvar innuti mitt hjärta och tårarna avslöjade för alla andra att Du är saknad och att det aldrig kommer bli sig likt igen. De bara rullade nerför mina kinder, fler och fler, tyst och sakta med en saknad så stor att mitt hjärta kan brista.

Niklas läste en dikt som han skrivit till Dig, om frågan Varför? och svaret som vi aldrig kommer att få veta, Du som alltid var så glad och Dina lysande ögon som ingen någonsin mer kommer att få se lysa, dikten var så varm och fin och beskrev Dig till fullo. Inte ett öga torrt.

Låten "Bright Eyes" efter dikten och sedan ett avskedsbrev från Marie som hon läste högt. Ännu mera tårar. Du var en stjärna som lyste så starkt.  

Mer musik. Hur fint som helst, och klockrena låtar till Dig.

" Kärlek och vänskap" var ledorden genom begravningen.

Inte ett enda öga torrt. Och saknaden är total.


Jag saknar Dig.



Vi ses i Nangijala.


// Lisa.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback