Goodmorning Sunshine!

Ja, så var det en ny dag och jag blir väckt som vanligt av Henrik med att han pussar mig hejdå innan han går iväg till jobbet ( en och annan kyss också faktiskt! :) Sedan somnar jag om så gott, kurar ner mig under täcket och fortsätter att drömma en stund eftersom jag faktiskt är ledig idag ( eller snarare har inläsning på schemat, det är nämligen tenta imorgon.)

Efter en stund blir jag väckt igen av att söta lilla Elva buffar och pussar på mig med sin lilla nos och hon visar att hon också vill under täcket. Hon kryper ner, vänder vid min mage och kommer upp till mig igen. Huvudet kikar ut och hon lägger sitt huvud på min arm och där somnar vi båda två som små grisar till klockan är 9.

Då var det dags att gå upp. Katten ligger kvar där och tittar på mig som om jag är helt från vettet. Varför gå upp nu när det är så varmt och skönt här under täcket? Men jag måste... plikten kallar. Elva tittar med sina stora gröna ögon mot mig, hon blinkar, sedan somnar hon om...tills jag har fått på mig myskläderna, då är det full fart upp ur sängen.

Så nu är det dags för en härlig frukost! För både mig och Elva!


// Lisa. 




Kommentarer
Postat av: Henrik (ElevenStars)

Godmorgon mina två sötsnokar :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback