GOTT NYTT ÅR!


Och så var det dags att skåla in det nya året!



Ännu ett år har passerat förbi och detta året har varit det mest fantastiska av dem alla i mitt liv.
Mitt liv har verkligen vänt från att vara

en kass berg och dalbana till 

ett riktigt fyrverkeri av kärlek och lycka!


Början av året inleddes med sista året på universitetet, äntligen kunde man ana att det fanns en slut på tunneln :D  samtidigt som jag hamnade i världens roligaste klass igen,vilken utgjordes av alla mina gamla klasskamrater från första året !

Framåt vårkanten var det mycket tårar som kom till uttryck av gammalt groll, en mycket förvirrad Lisa som inte riktigt visste vad som kunde ske härnäst. Jag hade tappat bort mig själv där i dimman ett tag och praktiskt taget letat efter någon som kunde ge mig glädjen och kärleken tillbaka..  Till slut gav jag upp.

Och så kom sommaren. Och så kom kärleken, den riktiga kärleken.
En varm sommarkväll träffades vi för att prata en stund. Och det sa bara pang! Det var som om tiden stod stilla, en människa så underbar, en varelse som jag hade letat efter hela mitt liv, en person som betydde allt för mig från den första sekunden jag såg honom, ett hjärta av guld och en själ av ömhet. Han pratade till mig som om vi aldrig hade gjort annat, vi pratade även när det var tyst, och han nådde mitt hjärta och min själ genom att bara vara. Jag hittade min prins som jag hade drömt om så länge! Jag visste att det var honom jag ville dela mitt liv med, och från och med den stunden så är det vi.

En sommar fylld med sol och bad, vänner, båt, motorcykel, födelsedagskalas, fester, västkusten och havet, god mat, glädje och lycka och framförallt kärlek!

Hösten närmade sig och universitetet drog igång. En tung höst när det gäller skola och plugg.
Men en höst full av lycka när vi bestämde oss för att flytta ihop. Dags att leta efter lägenhet och vips så fanns drömmen framför våra ögon.  En lägenhet, 93 kvm, med älven som utsikt och en underbar planlösning. Lägenheten blev vår och vi blev fler genom att Elva flyttade in i våra liv. En liten, långhårig krabat med perser i blodet. Vår alldeles egna lilla Elva.

Hösten gick fort, vintern kom...aldrig. Eller ja, vi är ju här nu och det är kallt och grått men ingen snö. Julen kom, alldeles underbar, precis som julen ska vara. Familj, god mat, klappar och mys. Kunde inte ha blivit bättre!

OCh nu är det dags för nyår! Middag och fest hemma hos oss ikväll, våra vänner kommer förbi.

Dags för ett nytt år, som börjar med att jag endast har vårterminen kvar på min utbildning och sedan är jag färdig lärare. Ett nytt år som jag hoppas mycket på, fler av både mina och Henriks drömmar skall besannas.


Ser du stjärnan i det blå?
Allt du önksar kan du få...


Tack,  Benjamin Syrsa för dina visdomsord.


Som sagt dags att skåla in det nya året!
Gott nytt år!

// Lisa. 

       

Kommentarer
Postat av: Henrik

Du är underbar älskling! :D

2007-01-02 @ 08:37:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback